Finns det någon gratiskomponent som rensar inmatade texter från t ex Word eller Excel? Eller lite kod, artikel? Ok, försöker. Aha. Jag har aldrig hört fenomenet innan, vilket får mig att tro att det nog inte finns speciellt mycket grejer som gör det du vill. Verkar ha funnit en lösning här:wordcleaner?
Sv:wordcleaner?
I vår webbapplikation matas mängder av produkter in via webbgränssnittet. Efter detta exporteras produkterna som textfiler och in i InDesign. Nu har det visat sig att kunden matat in en mängd produktbeskrivningar från Word/Excel och fått med en massa skräptecken (Word formatering) som inte syns i databasen men som ställer till det när dessa beskrivningar ska in i InDesign.
Jag behöver en funktion eller komponent som rensar en sträng från alla konstiga skräptecken som kommer från Word/ExcelSv: wordcleaner?
Det enklaste (nu kan jag inget direkt ur .NET, men...) är ju annars att välja en viss klass av tecken som får användas och sen ta bort alla andra; eller motsatsen, att välja en viss klass av tecken som inte får användas och sen ta bort dem. Sv:wordcleaner?
http://webdevel.blogspot.com/2006/01/clean-word-html-command-line-tool.html