Jag har ritat upp en kurva i en "panel" och med hjälp av en slider så följer jag kurvan med en markör. rita din kurva i panelens paint event istället så löser det problemet. Jag ritar upp kurvan i paintevents, men det är rätt så mycket data. Varje gång jag ritar kurvan tar det 1-60s beroende på datamängden. Det låter som du inte gjort världens mest optimala utritning. Möjligt att det inte är optimerat.Getpixel / setpixel i panel
Problemet är att markören "suddar" ut kurvan när den flyttas fram och tillbaks.
Jag skulle därför vilja använda getpixel för att se vilka pixlar som ligger under markören för att sedan när den är flyttad rita tilbaks dom.
Är det någon här som använt getpixel/setpixel i CF2.0, eller har något annat bra förslag.?
/AndersSv: Getpixel / setpixel i panel
Sv:Getpixel / setpixel i panel
Därför sätter jag en flagga i paint events så jag inte ritar om den hela tiden vilket hade tagit för mycket prestanda.
Så med den kännedommen jag har om paintevents så kan jag inte få det att funka.
Har du några kodrader eller andra tips så är jag tacksam.
/AndersSv: Getpixel / setpixel i panel
en skärm på en handdator/smartphone är ju inte mer än en 240 pixlar bred.
Så det handlar ju inte om miljoner pixlar som ska målas ut varje gång..
är det så att du har en stor datamäng och ritar _allt_ även fast bara en viss del visas på skärmen?Sv:Getpixel / setpixel i panel
Jag har loggat en GPS en viss tid, ibland upp till en timme.
Detta ger en hel del data att rita ut, ofta så kör man på bana och ritar upp den för varje varv.
Det är när min markör ska följa banan runt för att visa aktuell hastighet osv. som den raderar kurvan.
I min PC version så löste jag det genom att spara ner panelen efter plotten och spara den som bakgrundsbild, funkar bra. Svårare i PPC.
Mer ideer och tips mottages tacksamt.
Anders