Hej, Hemligheten är att skapa alla dynamiska kontroller i Page_Init (fånga upp Init-händelsen för sidan). Om du gör det kommer postade värden att påverka egenskaperna i kontrollerna. Kontrollerna skall alltså skapas i Page_Init både första gången formuläret laddas OCH vid postback. Tack för svaret! Har lyckats lägga till lite olika kontroller i placeholdern nu. Det finns nu både checklistboxar och labels. Precis så är det. Om du itererar på alla kontroller som ligger i din kollektion så är ett sätt att kolla vilken typ de är av t ex (bara skrivit ur huvudet)Komma åt värden från dynamiskt skapade kontroller?
Jag har en placeholder som jag dynamiskt skapar ett antal checkboxlistor i. Nu är problemet att jag måste komma åt samtliga markerade värden i dessa checkboxlistor efter en postback. Hur gör jag detta? Antalet checkboxlistor kan variera en del och jag känner ju inte till deras ID?
Mvh,
ChristofferSv: Komma åt värden från dynamiskt skapade kontroller?
Sv:Komma åt värden från dynamiskt skapade kontroller?
Hur ska jag bära mig åt för att efter postback kunna hämta ut checklistboxarna som ligger i placeholdern för att få ut värdet på dessa? Placeholdern har ju en collection av controls, men där ligger ju både labels och checklistboxar blandade.
Mvh,
ChristofferSv: Komma åt värden från dynamiskt skapade kontroller?
<code>
foreach(Control ctrl in myPlcHld.Controls)
{
if(ctrl is Label)
{
//do your magic
}
}
</code>