Jag har en access databas med ett antal fält i tex, Bokad_For och Plats. Om jag fattar dej rätt så kan du göra det i din sql-fråga eller din sp. Tusen tack för din Hjälp!! Du kan inte använda "style" på en gridview eftersom det är en serverkontroll. Lägg den i en div där du kan placera ut den. Sen skriver du din gridview så här om du inte vill hämta dina kolumner automatiskt. Tack ännu en gång!!Hur lägger man samman 2 posters värde till en i Gridview?
Nu skulle jag vilja lägga till värderna (innehållet) i "Plats" till fältet "Bokad_For"
Så om tex fältet "Bokad_For" innehåller "Grupp1" och "Plats" innehåller "Stockholm" så vill jag att
GridView column "Bokad_For" ska visa "Grupp1Stockholm"
Hur gör jag detta smidigast?
Har förstått (tror jag) att man ska kunna göra detta med "Eval("Bokad_For") och någonting, men efter som "Eval vill jobba i Templates så får jag inte Templaten fungerar i min GridView?
Är inte så duktig på detta som du märker så jag skulle behöva lite hjälp här!
Jag jobbar i asp.net 2.0 och C#.
Är det någon som känner sig manad?
Tack på förhand!
MickeSv: Hur lägger man samman 2 posters värde till en i Gridview?
<code>
SELECT Plats +' '+ Bokad_for AS 'MITTNAMN', resten du vill hämta
// Är det tal du vill slå ihop med en sträng kan du skriva förutsatt att Bokad_for är ett tal:
SELECT Plats +' '+ str(Bokad_for, 10, 2) AS 'MITTNAMN'
// När du hämtar ut det skriver du:
<%#Eval("MITTNAMN")%>
</code>
Som sagt vet inte om det är detta du är ute efter, men detta slår ihop värdena i plats och Bokad_for med ett mellanslag.Sv:Hur lägger man samman 2 posters värde till en i Gridview?
Hade inte en tanke på att använda sig av SQL-frågan, så SELECT [Plats]+' '+[Bokad_For] AS [Bokad] mm. funkade fint fint!!
Jag undrar varför inte mitt Template inte fungerar i GridView:n??
Om jag har en GridView så här:
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" DataSourceID="AccessDataSource1" Style="z-index: 100;
left: 224px; position: absolute; top: 605px">
</asp:GridView>
Var ska jag lägga min Template och Eval?
För det retar mej lite att jag inte greppa detta :-)
Om du har tid och lust att svara på detta också?
Tack för att du tog dig tid!!
MVH
Micael RoxenhallSv: Hur lägger man samman 2 posters värde till en i Gridview?
<code>
<div style="">
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" DataSourceID="ID" AutoGenerateColumns="false">
<Columns>
<asp:TemplateField>
<ItemTemplate>
<table>
<tr>
<td><%#Eval("Plats") %></td>
</tr>
</table>
</ItemTemplate>
</asp:TemplateField>
</Columns>
</asp:GridView>
</div></code>
------------- EDIT----------------------
Såg att jag skrivit fel, jag har rättat till det nu.Sv:Hur lägger man samman 2 posters värde till en i Gridview?
Nu börjar jag se ljuset i tunnelen. :-)
Micke