Hej Om du får 500-fel, börja med att ställa om webbläsarens egenskaper så den via inställningar inte står inställd på visa egna http-felmeddelande. Då får du se vad som egentligen går fel när du försöker nå sidorna. Ok men jag kan itne hitta de inställningarna. Är de på IIS servern jag ska ändra de eller? Hittade inställningarna IIS 6.0 tillåter inte parent paths som standard av säkerhets skäl. Den finns en inställning för webplatsen i IIS där man anger om ".." är tillåtet i sökvägar. Hur menar ni? IIS 6.0 tillåter inte parent paths som standard av säkerhets skäl. De fungerar nu om jag kör sidan på IIS servern, TACK!Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Jag har problem med att öppna ASP sidor i från min webbapp som är skriven med blandade aspx sidor och asp sidor.
.aspx sidorna öppnas utan problem men .asp sidorna så får jag upp felet "Sidan kan inte visas" Error 500.
Någon som har en aning hur man löser detta?
har kontrollerat så Web Service Extensions har allowed på både .net 1.1 och 2.0.
Tacksam för snabb hjälp.
Mvh KristianSv: Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Sv:Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Tack på förhand!Sv: Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Fick fram följande fel
Men de konstiga är att de är den filen jag försöker komma åt.
Jag har fått de och funka tidigare utan att ändra i asp filen men jag kommer inte ihåg hur bara.
Active Server Pages error 'ASP 0131'
Disallowed Parent Path
/statistics/showStatistics.asp, line 3
The Include file '../includes/headerLib.asp' cannot contain '..' to indicate the parent directory. Sv:Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Använd dig av virtual include istället. Sv:Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
/JohanSv: Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Jag är inte så insatt i IIS och dess inställningar.
Tack på förhand!Sv:Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Använd dig av:
<!-- #include virtual ="/html/header.inc" -->
Se länken: http://www.w3schools.com/asp/asp_incfiles.aspSv: Kan inte öppna ASP filer med IIS 6.0, sidan kan inte visas
Men kör jag sidan i debug läge på min dator så får jag upp följande, men de är inga problem.
This type of page is not served.
Description: The type of page you have requested is not served because it has been explicitly forbidden. The extension '.asp' may be incorrect. Please review the URL below and make sure that it is spelled correctly.
Requested URL: /APS/statistics/showStatistics.asp
Mvh Kristian