Jag försöker att leka lite med WebService och har åkt på ett problem (säkert enkelt) som jag inte tips, skippa den svenska versionen av net och installera den engelska istället, så är det enklare att googla sej fram till en lösning.. Vad jag förstår så är det Det var inget fel på koden.Om WebService
hittar.
<code>
using System.Data.OleDb;
protected string connString = null;
public string ConnectionString
{
get
{
if (connString == null)
{
connString = @"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=
C:\Inetpub\wwwroot\NorthWindDatabas\Northwind.mdb;Persist Security Info=False;"; }
return connString;
}
}
[WebMethod]
public decimal HowMuchWillItCost(string productName, int howMany)
{
OleDbCommand Cmd = new OleDbCommand();
Cmd.CommandText = "Select UnitPrice FROM Products WHERE ProductName = '" + productName + "'";
OleDbConnection Conn = new OleDbConnection();
Conn.ConnectionString = ConnectionString;
Conn.Open();
decimal price = (decimal)Cmd.ExecuteScalar();
Conn.Close();
return price * howMany;
}
</code>
Det som händer är, att jag (när jag kör) kommer till sidan där anropet(länkat) finns.
När jag klicka på den där jag kan testa anropet genom att fylla i namn och mängd.
När jag sen klickar vidare så kommer följande fel:
<info>
Källfel:
Ett undantag som inte hanteras genererades vid körningen av den aktuella webbegäran.
Information om undantagets ursprung och plats kan identifieras med undantagsstackspårningen
nedan.
[InvalidOperationException: Okänt format på begäran för URL. Slutar oväntat med /HowMuchWillItCost.]
System.Web.Services.Protocols.WebServiceHandlerFactory.CoreGetHandler(Type type, HttpContext context, HttpRequest request, HttpResponse response) +490982
System.Web.Services.Protocols.WebServiceHandlerFactory.GetHandler(HttpContext context, String verb, String url, String filePath) +104
System.Web.HttpApplication.MapHttpHandler(HttpContext context, String requestType, VirtualPath path, String pathTranslated, Boolean useAppConfig) +175
System.Web.MapHandlerExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +120
System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +155
</info>Sv: Om WebService
tyvärr har jag dock inget svar på den egentliga fråganSv:Om WebService
<code>
decimal price = (decimal)OleDbCmd.ExecuteScalar();
</code>
som är problemet eller???
När man sen kompilera ett project, varför blir dett ingen dll-fil?Sv: Om WebService
Mitt exempel hadde med "Northwind" att göra, jag hadde fått tag på den Svenska vertione(?), medans min sql försökte hitta ifrån den Engelska.
Tack för hjälp.