Halloj, Ser bra ut. Frågan är om debuggern fattar att det är ett ArrayList-objekt i sessions-variabeln? Har du försökt använda uppgifterna igen, får du ut allt då? Hur menar du med att använda uppgifterna igen? Om du lagrar ArrayListen i en sessions-variabel antar jag att du har tänkt använda informationen igen. Har du försökt plocka ut uppgifterna? Fungerade det? Felmeddelande? Det verkar ha ordnat sig nu, fick skriva om koden ngt. <b>Ser bra ut?</b>Lägga till värden i Session från ArrayList
Har lite bryderier med en Session som inte vill bli tilldelad värden. Problemet är med all säkerhet superenkelt men jag måste vara blind som inte ser det.
Har en CheckBoxList med x antal checkboxar (hämtar värdena från en ArrayList).
Den går igenom alla checkboxar som är förbockade och hoppar över dem som inte är det. Men kollar jag sedan i Count för Session("ConfigSorting") när jag kör debuggern så får den bara värdet 1 oavsett hur många checkboxar som är förbockade.
Dim alarm As New ArrayList
' Stega igenom varje checkbox i ArrayListen och kolla vilka som är förbockade
For i As Integer = 0 To CInt(cbxListSortAlarm.Items.Count - 1)
If cbxListSortAlarm.Items(i).Selected Then
alarm.Add(cbxListSortAlarm.Items(i).Text)
End If
Next
Session("ConfigSorting") = alarm
Response.Redirect("Default.aspx")
Sv: Lägga till värden i Session från ArrayList
/JohanSv:Lägga till värden i Session från ArrayList
- TomasSv: Lägga till värden i Session från ArrayList
/JohanSv:Lägga till värden i Session från ArrayList
Men tack för hjälp iaf.
- TomasSv:Lägga till värden i Session från ArrayList
Det håller jag inte med om. Varför använda en integer???
Skriv istället:
<code>
' Stega igenom varje checkbox i ArrayListen och kolla vilka som är förbockade
For Each item As ListItem In cbxListSortAlarm.Items
If item.Selected Then
alarm.Add(item.Text)
End If
Next
</code>
För att iterera över checkboxlistan.
Fast det är ju inte det som är felet. Jag ser inget fel i just denna koden då den returnerar en arraylist med texten från det markerade raderna.