Använder visuals studios rapport genereringsverktyg för att skapa rapporter innehållandes grafer. Det första jag skulle prova vore att istället exportera till eps om den möjligheten finns. Det är betydligt bättre anpassat för pdf. Vad menar du med "+ PDF,XLS" ? Då microsoft inte lyckats med komprimeringen blir varje sida i pdf'n stor (10MB). Hela PDF blir idag ca 100MB. Okej, du kan få ut alla filnamnen du skrev först och båda du skrev efter. Och gör du pdf så spelar det ingen roll hur du gör, de blir stora ändå? jag kan som du säger exportera till xls, denna visar då en graf med värden så visst det funkar. Men jag har som krav att fixa fram en PDF fil. Vad jag menar är att gå vidare från excel, eftersom det kanske är enklare. Om du nu skaffar en pdf-skrivare (cutePDF etc., se annan tråd) så får du ju ut grafen som pdf, och då förhoppningsvis lite mindre. Eftersom jag använder ReportViewer i vs2005 med dess grafer och objekt är jag tyvärr tvingad att fortsätta köra på det spåret, om jag inte ska bygga om allt från början. Vidare har jag testat ett gäng olika 3dje partare för att läsa in mina emf filer till en pdf fil. Resultatet var tyvärr dålligt då jag inte lyckats med någon av dessa än. EMF fil till pdf?
Tyvärr så funkar inte komprimeringn i detta verktyg så den färdiga pdf filen blir ca 100MB.
I ett försök att komma runt detta låter jag rapportverktyget generera emf filer för varje sida i rapporten.
Sen tänkte jag försöka skapa en PDF utifrån dessa EMF filer.
Jag behöver därför ett verktyg som jag kan använda i min utvecklinsmiljö för detta. Har testa Syncfusion som säger sig stödja detta, men det fungerarde inte och dom har sagt att det är en bugg i deras produkt.
Så min fråga är alltså, hur gör jag, någon som vet?Sv: EMF fil till pdf?
Sv: EMF fil till pdf?
Om du kan få ut varje enskild med pdf och de har vettig storlek finns det verktyg för att sätta ihop flera pdf-er till en.Sv:EMF fil till pdf?
det jag menar med + PDF osv är de filformat som stödjs.Sv: EMF fil till pdf?
Jag känner inte till något program förutom OpenOffice, Word etc. som tar EMF. Det du skulle kunna göra är att använda OpenOffice, lägga in grejerna som EMF och exportera till pdf.
Om du exporterar till xls, vad får du då?
Ett kalkylblad med värden?
Det kanske är en vettig väg?Sv:EMF fil till pdf?
Sv: EMF fil till pdf?
Alternativt så använder du OpenOffice och kan då få ut det på två olika sätt där.Sv:EMF fil till pdf?
Min tanke är nu att försöka krympa den befintliga PDF filen.
Alltså om jag öppnar filen med Acrobate och väljer valet som jag tror heter "shrink" så får jag ner storleken till 1.5MB, ganska bra då den från början var >100MB.
Detta vill jag ju inte behöva göra förhand. Går det att automatisera en sådan process?
Eller om någon har lite tips på lösningar så är dessa varmt välkomna.
Förövrigt tycker jag det är märkligt av Microsoft att de ej fixat detta i VS2005 SP1.