Hejsan När jag använder fler master pages och themes så gör jag så här. Nu har jag fixat det där med en master.page i mappen members. Men hur jag än vrider och vänder så vill han inte välja rätt tema, trots att det i web.config står som ovan och det finns en mapp i App_Themes som heter members med stylesheet osv...?Mer än en master.page
Är ny på asp2.0 och har börjat skriva från scratch. Min webbsida har (1.) en publik del (en default.master, web.config, web.sitemap samt en mapp i App_Themes för alla knappar). I web.config skriver jag...
<code>
<pages masterPageFile="~/public.master" styleSheetTheme="public"></pages>
</code>
(2.) En login del från publik till en mapp members. Där tänkte jag att ha en ny masterfil (members.master) samt ny web.sitemap och en ny temakatalog. I min web.config i denna mapp skriver jag...
<code>
<pages styleSheetTheme="members" masterPageFile="~/members/members.master"></pages>
</code>
Mitt problem är att ingenting fungerar. Jag vet inte varför och trodde att om man har en ny web.config så är det denna som gäller. Vet inte var jag ska göra? Tacksam för tips...
MVH
MichaelSv: Mer än en master.page
jag väljer att göra en ny sida (content page) och då väljer jag ju också master page. Sen väljer jag theme i page directivet på den ny sidan Theme="dittTheme".
Vad gäller Web.SiteMap vet jag inte om man kan använda mer än en på sidan. Eftersom du har en mapp skyddad måste du ha en Web.Config i den och har du angett vilken master pages och det du ska använda så borde ju det fungera.Sv:Mer än en master.page
//Micke