Jag använder mig av net:s wizardcontrol för att fånga in lite uppgifter. Formuläret består av 4 steg. Steg 3 är frivilligt att fylla i, MEN om besökaren börjar att fylla i en av textrutorna vill jag att när man trycker på Nästa knappen så skall det komma upp en confirm ruta som frågar om man vill gå vidare och helt sonika strunta i detta steg eller fortsätta fylla i de andra rutorna. Vill man gå vidare skall helst värdena i ev ifyllda boxar tömmas. Givetvis skall denna confirm inte dyka upp om inga textrutor är ifyllda. Har inte använt någon guide men när jag bygger egna så använder jag i detta fall 4 panels som jag visar respektive döljer beroende på vad som visas. samtidigt kör jag postback på dessa och kan då även passa på att validera den sida man står på. Vet inte om det kan hjälpa dig..Wizard kontrollen och confirm box i ett av stegen
Ex: steg 1: personuppg, steg 2: adressuppgifter, steg 3:uppgifter om fritidsintressen (frivillig, men om man börjar fylla i första rutan skall confirmen dyka upp) steg 4: godkänn.
Jag labbade lite med validatorer som aktiveras/avaktiveras vid onblur i första textrutan (beroende om det finns något ifyllt), men det känns inte som någon bra lösning. Sen så vill jag helst ha en confirm box vid Nästa knappen istället.
ps:
Jag skulle inte valt att använda mig av wizardkontrollen om jag gjorde om det hela. Vore enklare att köra med 4 sidor istället. Men jag har inte möjlighet att bygga om det.Sv: Wizard kontrollen och confirm box i ett av stegen