Hej! Har gjort en inloggning med den nya kontrollen i ASP.NET 2.0. Lokalt fungerar det bra, men när jag ska lägga ut det på en site som redan använder ASP.NET 2.0 så fungerar det inte. Gå in i machine.config och ändra textsträngen på connectionStringProblem inloggning ASP.NET 2.0
Får fel: provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified
Ett annat problem är att det inte verkar fungera med en egen web.config. Applikationen fungerar om man tar bort web.config men inte inloggning. (vilket jag knappast förväntade). I webb-config hade jag gjort ändringar så att man inte behövde ha 7 tecken och inte någon siffra. Det var bara ett litet projekt. Detta är dock inget stort problem och kan tas bort igen.
Stod något om att SQL-server inte tillät remote connection. Hur ändrar man detta i så fall i den autoskapade databasen?Sv: Problem inloggning ASP.NET 2.0
Ligger på C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\CONFIG
<connectionStrings>
<add name="LocalSqlServer" connectionString="data source=.\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|aspnetdb.mdf;User Instance=true" providerName="System.Data.SqlClient" />
<add name="DinNyaSqlServer" connectionString="Data Source=XXX.XXX.X.X;Initial Catalog=Dindatabas;Persist Security Info=True;User ID=xxxxxx;Password=xxxxxxxxx"
providerName="System.Data.SqlClient" />
</connectionStrings>
Jag har problem med 7 tecken och minst en siffra när man skall skapa nya användrae. Hur gjorde du?
Även fast man skriver in en användare med fler än 7,1 så fungerar det inte..