Jag har problem att få till inloggningen via IIS i min webapplikation. Det fungerar lysande när jag kör via webbservern som hänger med Visual Studio 2005, men så fort jag publicerar till min IIS-server så fungerar det inte. Vill tillägga att det är IIS 5.1 och Windows XP jag kör. Membership credential verification failed.
Jag har nu spenderat snart en vecka med att läsa och testa alla möjliga saker, men ingenting tycks hjälpa. Har läst att det är ganska vanligt att man inte sätter "ApplicationName" rätt för sin provider så att det inte stämmer med vad databasens ApplicationName. Jag har kollat även detta, och det ser helt rätt ut. Har även kollat alla rättigheter osv. för IIS:en, men allt verkar OK där också.
Jag kör alltså bara med den defaultdatabas som skapas när man ASP.NET Configuration GUI:t.
Jag har lagt upp en användare som ska ha tillgång till en admin-katalog som finns i webrooten, inte något mer avancerat än så.
Min web.config ser ut som nedan:
<?xml version="1.0"?>
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
<appSettings/>
<system.web>
<authentication mode="Forms"/>
<membership defaultProvider="CustomizedProvider">
<providers>
<clear/>
<add name="CustomizedProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"connectionStringName="LocalSqlServer" applicationName="blomkulla" minRequiredPasswordLength="5" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" requiresQuestionAndAnswer="false"/>
</providers>
</membership>
</system.web>
</configuration>
Tacksam för hjälp, då detta är psykiskt påfrestande!!!
Mvh
ChristianSv: Membership credential verification failed.