Jag har gjort en klickbar-gridview, alltså att man kan klicka på en rad i gridviewn och få ett postback-event på det, det fungerar asbra. Nja, fånga ett av eventen bara så är ju saken klar. Om du måste fånga båda kan du sätta en Boolean som säger att din sak som ska göra redan är gjord. "Nja, fånga ett av eventen bara så är ju saken klar."Stoppa en eventkjedja?
Men problemet kommer när jag lägger till en knapp i gridviewn, då kommer det 2 event, först knappens event och sedan så triggas även själva radens-event, och det vill jag stoppa.
Så finns det något sätt där jag kan i mitt första event avbryta exekveringen av sidan och skriva ut den som den är, eller bara "tömma eventkjedjan"?
- MSv: Stoppa en eventkjedja?
Sv:Stoppa en eventkjedja?
Jag måste fånga båda eftersom ett klick på raden skall resultera i en handling, medans klick på knappen en annan.
"Om du måste fånga båda kan du sätta en Boolean som säger att din sak som ska göra redan är gjord."
Testat det och av någon outgrundlighandling så blev min fina boolean alltid false, när det kom till rad-klicket så det verkar som om sidan laddas om eller något mellan första och andra klicket eftersom staten försvinner.
Nu kan man ju lösa det med att lägga det i ett sessions-objekt, men hur snyggt är det egentligen? Nej så fall blir det att skapa en knapp till som gör det som skulle hänt när man klickat på raden.
- M