Jag har hjälpt min kund flytta en hemsida till nytt webhotell, jag har skrivit sidan. Jag skulle ta kontakt med supporten för hotellet, tycker det låter mer som en felkonfigurerad IIS än att det är fel på applikationen. Men de har ingen helgsupport :( Jodå, är själv kund hos Ballou och de har support på helgen också, men inte via telefon. Bara att maila support@ballou.se. De har flyttat mig till en annan server, ska testsa om det funkar.. Men du vet vad felet är annars eller? Nej, vet tyvärr inte vad det beror på. Men jag googlade lite på det nu. Verkar vara många som råkat ut för det, men jag hittade ingen lösning. Vissa påstår att sökvägen är för lång och vissa att det är för många filer. Den enda lösningen som verkligen fungerade var att placera filerna lokalt istället =/ men exakt samma sida fungerar ju perfekt på min utvecklingsburk... Och den fungerade innan dnsflytten.. mycket märkligt Jo, men på webserver verkar det som att siten ligger på ett UNC-share, det gör den förmodligen inte på din utvecklingsburk. Ett av de lösningsförslag jag hittade var att flytta filerna lokalt till webservern. Märkligt dock om det fungerade på samma webserver innan ni ändrade dns:en. Frågan är om siten var konfigurerad på samma sätt på servern då? tack för all hjälp. De flytta servern och nu verkar siten funka igen.. phewKris (skarp webshop nere)
Jag fick en temporär adress för att testa sidan på innan vi flytta domänadressen från gamla servern till den nya.
Sidan fungerasde perfekt på det nya hotellet, men när de pekade om dnsen så började detta medelande dyka upp..
<code>
Server Error in '/' Application.
Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.
Parser Error Message: An error occurred loading a configuration file: Failed to start monitoring changes to '\\hosting\clients\xxx\wwwroot\admin\supplier\redigera' because the network BIOS command limit has been reached. For more information on this error, please refer to Microsoft knowledge base article 810886. Hosting on a UNC share is not supported for the Windows XP Platform.
Source Error:
[No relevant source lines]
Source File: \\hosting\clients\xxx\wwwroot\admin\supplier\redigera\web.config Line: 0
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.210
</code>
de dyker bara upp på sidor som ligger två nivår in från wwwroot, alla andra sidor funkar bra. OCh det funkar ibland och ibland inte... Det tråkiga är att det enda på sidan som ligger två nivår in från wwwroot är sidor under admin samt betalningsidorna, så det är ofta kunder inte kan lägga ordrar för att kreditkorts sidorna och faktura sidorna krashar. :(
Det finns för övrigt bara en web.config och den ligger under wwwroot, så jag fattar inte varför den försöker hitta en under undermappar...
Nån som har nån ide??Sv: Kris (skarp webshop nere)
/JohanSv:Kris (skarp webshop nere)
känner du till ballou.se?
tack för erbjudandet förästenSv: Kris (skarp webshop nere)
Sv: Kris (skarp webshop nere)
Sv: Kris (skarp webshop nere)