Vet inte riktigt vad det kan vara. Detta är meddelandet jag får: Du får nog visa lite mer programkod för att vi skall kunna hjälpa dig. Felet verkar ju i detta fall vara att du kanske skickar in något data som inte är av datatypen sträng eller bör vara det.. Här är det styckte som den klagar på: Är det inte så att du skriven en lösning mot ASp,net? Misstänkte först vanliga asp.. kan inte slänga runt tråden i massa olika forum allt eftersom... Ett tips:Type mismatch...?
Microsoft VBScript runtime fel '800a000d'
Type mismatch: '[string: ""]'
Har sökt på nätet men många verkar ha olika problem med samma fel-nummer.
Det gäller efter att jag laddat upp en bild i mitt galleri, när jag trycker för att se på bilden får jag detta fel. Det har fungerat innan utan problem, och som en blixt från himmelen så funkar det inte längre.
Har sökt i koden efter eventuella fel sedan jag flyttade och därmed bytte ISP men allt verkar som det skall vara. Någon med en eventuell lösning?Sv: Type mismatch...?
Sv:Type mismatch...?
<%
Dim imgWidth, imgHeight, imgPercent, imgFixWidth, imgFixHeight
imgWidth = rsDetail.Fields.Item("PIC_WIDTH").Value
imgHeight = rsDetail.Fields.Item("PIC_HEIGHT").Value
If imgWidth > 580 Then <--- Där den klagar
imgFixWidth = 580
imgPercent = (imgFixWidth/imgWidth)
imgFixHeight= (imgHeight*imgPercent)
Else
imgFixWidth = imgWidth
imgFixHeight = imgHeight
End If
%>
Det måste vara något i server2k3 som är fel eftersom koden har jag aldrig rör och det har fungerat...
Kanske ska nämnas att det finns ett resize-script skrivet i C#.net och i denna aspx fil inkluderas:
<%@ Import Namespace="System.Drawing" %>
<%@ Import Namespace="System.Drawing.Imaging" %>
Sv: Type mismatch...?
I så fall så är du i fel forum.Sv:Type mismatch...?
Kikade nyss i databasen och upptäckte något, nämligen att brädden och höjden aldrig sparas i databasen som den där strängen jag skrev jämför med. Varför den inte sparas vet jag inte nu. Nu känns det som att man är på spåret!Sv: Type mismatch...?
Deklarera dessa som Integer = 0
-------------------------------------------
Dim imgWidth, imgHeight, imgPercent, imgFixWidth, imgFixHeight
Om du vil förhindra ett fel i koden kan du:
-------------------------------------------
IF IsNumeric(rsDetail.Fields.Item("PIC_WIDTH").Value) Then
imgWidth = rsDetail.Fields.Item("PIC_WIDTH").Value
end if