Hej Verkar kunna ha med Windows NT (speciellt utan SP6) problem med att hantera .NET. Avvaktar uppgradering till XP vilket troligen löser problemet.ASP.NET 2.0 uppdateringsproblem med NT 4.0 och IE 6.0
Jag utvecklar en webbapplikation för användare som sitter på NT plattform. Problemet jag har är att informationen i webbaplikationen på deras datorer inte uppdateras som den ska. Det kan till exempel handla om en tabell med data som ändras beroende på vilket datumintervall som väljs. Den första sökningens data finns kvar även om datumen ändrats och sidan laddats om. Att tömma alla tillfälliga filer fungerar enligt uppgift "ibland". Jag, som sitter på XP och andra med XP verkar inte ha samma problem. Användarna har testat på flera datorer och jag undrar bara om någon har något allmänt tips om hur jag kan komma vidare.
Detta gäller dessutom flera webbapplikationer som är uppbyggda på olika sätt, så jag har svårt att se att det är ett genuint fel i min design som gör det. Kan dock absolut ha fel...
Finns det något sätt att från C# koden under ASP.NET framtvinga en uppdatering för användarna? Vad kan vara problemet?
ASP.NET applikationerna går mot en Oracle 10g Express databas på en server. Datan hämtas och presenteras dels via en egen dataklass (som använder ODAC Oracle.DataAccess.Client) såväl som via System.Web.UI.WebControls.SqlDataSource i ASP.NET (olika för olika applikationer, men felet är detsamma).
Kan det ha med NT att göra eller är det ett troligt felaktigt antagande?
//DavidSv: ASP.NET 2.0 uppdateringsproblem med NT 4.0 och IE 6.0
//David