Hej, Glöm inte att User Controls som laddas dynamiskt vid runtime måste laddas om vid varje postback. Hej, Hej!Behålla user controls värde vid sidbyte...
Jag har en index-sida. Till denna laddar jag olika user controls. Dels en för menyn och en för huvudytan. Till huvudytan laddar jag in olika user controls beroende på vilket pageid länken har. Sedan har jag även en Admin-logga in-meny. Det fungerar så att du klickar på Knappen Login Admin (som är synlig på alla sidor) och så fälls en meny upp där admin kan logga in. Efter inloggning kan Admin trycka på Login Admin igen, då fälls inloggningsmenyn ihop och försvinner. Så långt fungerar allt jättebra. Men...
Om man i huvudmenyn klickar sig vidare till en annan sida så bevaras inte statusen på Admin-logga in-menyn (ihopfälld/utfälld). Det är detta jag skulle vilja återkomma. Hur kan jag göra detta? Har försökt att ha en variabel med värde 1 eller 0, även försökt med sessions-variablar. Men antingen fungerar det inte, eller så (mer troligt) har jag utfört det fel! Jag vill alltså att Admins val att ha inloggningsmenyn utfälld eller ihopfälld (oavsett om han är inloggad eller inte) ska bevaras vart man än klickare sig vidare på i sajten!
Vore tacksam för svar!
Ihopfälld:
--------------------------------------
huvud
admin
huvudmeny | huvudyta |
Utfälld:
huvud
admin
Anv namn: | Lösenord: LOGGA IN
huvudmeny | huvudyta |
//mvh Björn, MalmöSv: Behålla user controls värde vid sidbyte...
Lagrar du egenskapen "Visible" (eller vad du nu kallar den) i ViewState?Sv:Behålla user controls värde vid sidbyte...
Nej, jag försökte använda mig av session.
mvh BjörnSv: Behålla user controls värde vid sidbyte...
Prova att använda ViewState för att lagra egenskapens värde. Exempelvis:
[DefaultValue(false)]
public bool MakeVisible
{
get
{
if (ViewState["MakeVisible"] != null)
return (bool)ViewState["MakeVisible"];
else
return false;
}
set