Jag har implemterat command pattern för att kunna göra undo på allt som användaren gör. Strängar är visst referenstyper. Bara en speciell variant av referenstyp som kallas immutable. Det du kan göra är att använda operatörs överlagring. Kolla här: http://www.lowendahl.net/showShout.aspx?id=4 så jag måste skriva en wrapper för string klassen, kan inte använda den åp ett specielt sätt.. hmm.. okej, bra att veta.. Fixade det med en wrapper blev riktigt snyggt.. fixade en Validation funktion oxo som tar ett delegate så det blir riktigt nice...Command pattern med undo på strängar
Det fungerar skit nice och koden blir riktigt snygg.. Men en så länge har jag bara inkapslat objekt i ett command så det går att undo/redo på det. Men nu vill jag även att det ska gå att undoa all inmatning en användare gör i alla textboxar.
Istället för att göra ett ny typ av command för alla sorets olika inmatning så vill jag istället inkapsla references till strängen. Men som ni vet är ju strängar datatyper i c# och inte referenstyper. Går det att behandla strängar som om de vore referenstyper?
Jag vill allså för varje inmatning skapa en ny instans av en UndoTypingCommand class som innehåller referensen till strängen, när användaren klickar undo så ändrar jag texten till föregående text och skickar ett event till Vyn att den ska rendera om sig...Sv: Command pattern med undo på strängar
Sv:Command pattern med undo på strängar
Sv: Command pattern med undo på strängar