Hej på er! Jag har kört ganska många grafiska applikationer där grafik genereras på servern och har märkt att GDI+ exempelvis kan köra ganska rejäla grejer innan servern får det tungt. Tack för alla tips! Har kikat en hel del på WPF nu och är lite sugen på att sätta mig in mer i det för att kunna använda det i framtiden. Skapa bild från formulär?
Vad tror ni om följande scenario:
Ett formulär för att skapa skyltar. Kunden kan välja olika höjd, bredd, om det ska vara rundade hörn färg och flera olika parametrar. I ett fönster ser kunden hur skylten förvandlas. (Detta tänkte jag skulle gå att lösa med AJAX).
När kunden är klar klickar han på en knapp för att skicka iväg sin beställning och nu kommer problemet: Skyltbilden ska sparas i en bra upplösning så företaget ska kunna skriva ut den i full skala och skapa en skylt.
Hur jag ska lösa formuläret är nog inga problem men vilket sätt är bäst för att skapa den här bilden? Kan jag lyckas ta ett screenshot på skylten eller ha flera olika bilder som sammanfogas till en bild (hörn och kanter och resten kan bli dynamiskt olika långt) eller har ni nåt annat förslag på lösning?Sv: Skapa bild från formulär?
Men mitt huvudtips är följande: utveckla ett XML-protokoll för att speca skyltar och använd sedan WPF för att visa grejerna i browsern! Se dock till att använda WPF/e så att det fungerar cross-browser om det är ett krav.Sv:Skapa bild från formulär?