Hej, Om du inte behöver ViewState för den kan du väl köra logiken för User-kontrollen under OnPreRender() exempelvis? Dessvärre behövs viewstatet. En del dropdown-kontroller i usercontrollen fylls på datat som kommer från databasanropen, och dessa behöver ha sitt värde kvar vid postbacks. Kan du inte ändra Visibility-egenskapen genom JavaScript i "OnClientClick"-händelsen så att den ändras innan sidan postas tillbaka till servern? Alternativt använda dig av de nya CallBack-metoderna i 2.0.Styra visibility med en button och komma åt värdet i Page_Load
Jag har en aspx-sida med en usercontrol vars visibility jag vill styra med en Button på aspx-sidan.
När Button_Click körs så ska kontrollens visibility ändras. Detta funkar men...
Usercontrollen kör en del kod i Page_Load som hämtar info från en databas, så jag vill endast köra denna kod om usercontrollen är synlig. Koden körs om this.Visible=true.
Problemet är att Button_Click eventet körs efter Page_Load för userkontrollen. Alltså returnerar this.Visible = false när man trycker på knappen, även om kontrollen är synlig.
Någon som har en idé om hur man ska göra?
Hälsningar,
ChristofferSv: Styra visibility med en button och komma åt värdet i Page_Load
Sv:Styra visibility med en button och komma åt värdet i Page_Load
Sv: Styra visibility med en button och komma åt värdet i Page_Load