Hej, Hej,Datumformat blir fel på webbhotellets server...
Min datagrid visar datum såsom jag vill det när jag testar webbplatsen lokalt, nämligen som t ex lördag 24 januari. Men när jag la sidan online så visar den plötsligt saturday 24 januar. Hur kan jag se till så att även mitt svenska datumformat visas när den ligger online?
Så här ser min datagrid ut:
<asp:datagrid Width="99%" id="dg_kalendarium" BorderWidth="0" HeaderStyle-CssClass="datagrid_th_p" ItemStyle-CssClass="datagrid_td_p" ShowHeader="true" DataKeyField="tbl_kalendarium_id" runat="server" AutoGenerateColumns="false">
<Columns>
<asp:boundcolumn datafield="tbl_kalendarium_id" Visible="false" />
<asp:boundcolumn HeaderText="Datum" ItemStyle-Width="125" datafield="tbl_kalendarium_datum" DataFormatString="{0:dddd d MMMM}" Visible="true" />
<asp:boundcolumn HeaderText="Tid" ItemStyle-Width="65" datafield="tbl_kalendarium_tid" DataFormatString="{0:t}" Visible="true" />
<asp:boundcolumn HeaderText="Plats" datafield="tbl_kalendarium_plats" Visible="true" />
</Columns>
</asp:datagrid>
------------------------------------------------------------------------
Tack på förhand,
mvh Björn Sv: Datumformat blir fel på webbhotellets server...
Svarar mig själv - lösning funnen! La in det i web.config (culture="sv-SE" uiCulture="sv-SE"):
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="On"/>
<compilation debug="true"/>
<globalization requestEncoding="iso-8859-1" responseEncoding="iso-8859-1" culture="sv-SE" uiCulture="sv-SE" />
</system.web>
</configuration>
//mvh Björn