Hej på er! Titta på http://www.ssw.nu/ och sök på "bokning" Tack för tipsen! Kolla in www.gravitybox.com. Kontrollen kostar en slant men den är ganska kunnigBokningsschema?
En kund undrar om man kan lägga upp ett bokningsschema över de bilar och chaufförer som han förfogar över. Han ska där kunna fylla i vilka tider bilen är uppbokad, vem som kör och vilken sträcka. Sedan har jag en tanke på att koppla statistik till det här; hur många mil har bilen gått, hur många timmar varje chaufför har kört os.v.
Finns det nåt sådant program som används på nätet idag, och om inte, om jag ska bygga en sådan själv, finns det någon smart kontroll som jag skulle kunna använda mig av tror ni?Sv: Bokningsschema?
Kan vara bra att titta på eftersom problematiken du tar upp är många gånger större än man tror. Jag vet, jag har byggt ett komplett artistbokningssystemet.
Om du ska göra något själv, så råder jag dig att bygga allt kring fyra tabeller, kunder bilar, chaufförer och bokningar. I tabellen bokningar lägger du en rad för varje bokning med referens till kund, bil och chaufför.
Hör av dig om du vill ha mer tips.
/Fim WSv:Bokningsschema?
Men ssw.nu verkar ha några problem just nu...
Det jag funderar på är om det skulle finnas någon färdig "kontroll" som jag kan bygga det här på. Det ska ju vara en webapplikation och upplägget ska vara ungefär som en excelfil. Där varje cell är t. ex 1 timme. Om en bil är bokad mellan 3 och 6 ska det vara ett blått streck och det ska också stå förare och destination, ni känner säkert igen upplägget. Finns ett tidsplaneringsprogram som ser ut så om jag inte minns fel?
Känns lite onödigt att skapa 24 celler för varje timme. Kanske går att utnyttja kalenderkontrollen?Sv: Bokningsschema?