Hej! Skall det vara en windowsapp borde det inte ligga under ASP.Net. Tackar, men varför skulle det inte kunna ligga under asp.net? Ska ju programmera windowsapp i asp.net 2.0... Problemet har ingenting att göra med asp.net, det är ren windowsprogrammering. Tänk såhär: Var kommer koden för att få tag på bilden från kameran att köras? Jo, den koden kommer köras på klienten, i en Windowsapplikation. Servern har antagligen ingen kamera nämligen :) Det har du helt rätt i :-)...Men tänker jag omständigt, går det att lösa på något enklare sett? Jag vet att det finns lite api:er för kameror å grejjer, men jag kan inget på rak arm. Testa och se ifall codeproject har någontingKoppla en digital systemkamera till en windowsapplikation
Ska utveckla en windowsapplikation som ska fungera så att man tar en bild med en digital system kamera och bilden ska visas direkt när bilden är tagen, när man är nöjd med bilden (den sista bilden) så går man vidare till nästa steg där man fyller i ett formulär. När man är klar här så sparar man allting i en sql-databas. Detta ska sedan visas på webben,.
Har bra på koll hur forumläret, inte så svårt, och hur bilden ska sparas och så vidare. Det jag däremot inte vet hur jag ska göra är direktöverföringen mellan kamera och applikationen. Har för mig att digitala system kameror har nån inbyggd funktion remote/catch och att framework 2.0 har nåt som heter filesystemwatcher som ska kunna kolla av filer i en bestämd mapp. Har försökt hitta något exempel på detta med inte hitta något, är det någon här som har sett eller har nån idé hur det skulle kunna se ut?
Mvh JonasSv: Koppla en digital systemkamera till en windowsapplikation
Info om filesystemwatcher (inklusive exempel) finns på :
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.io.filesystemwatcher.aspxSv:Koppla en digital systemkamera till en windowsapplikation
Sv: Koppla en digital systemkamera till en windowsapplikation
Sv:Koppla en digital systemkamera till en windowsapplikation
Mvh JonasSv: Koppla en digital systemkamera till en windowsapplikation