Hej alla. Jadå, det gör det, men det är inte helt trivialt att gå igenom alla "dos and don'ts" här i forumet... Japp, jag är säker på att det inte är en user control utan en custom control. Embedded Resources
Jag har en custom control som ska kompileras och denna använder en popupruta i form av en .aspx fil med tillhörande codebehind. Går det att kompilera med denna som embedded resources. Jag har sett exempel med statiska html-sidor, javascript-filer och bilder men inget exempel med dynamiska serversidor som .aspx.
Någon som vet om det går?
//MalinSv: Embedded Resources
Men custom controls har sällan några .aspx-filer, är du säker på att du inte menar en user control? Om du vill kompilera kontrollen för enkel distribution och återanvändning bör du kolla på custom controls, då styr du renderingen med kod snarare än traditionell markup.Sv:Embedded Resources
Det är en en slags förenklad html editor som skapar htmlen när användaren trycker på knappar. När man tex klickar på knappen som infogar en länk öppnas en popup som samlar in informationen (som style, url, target mm) som sedan med hjälp av ett javascript gör en korrekt html-tagg som infogas i en textarea. Just denna sida skulle kunna vara en html sida men det finns andra sidor som inte kan vara det, utan behöver behandlas på servern först. Tex vill jag hämta alla bilder som finns inom applikationen och visa dessa så att användaren av controlen lätt kan välja vilken bild som ska infogas i textarean. Hoppas du förstår vad jag menar och hur jag tänkt mig att det hela ska fungera....
Är det ens rätt att göra på detta viset eller ska man göra på något annat sätt?