Hej! Jag är ingen ASP.NET programmerare, men koden bör se ut så här:Gömma Button tills checkbox är ikryssad
Jag bygger sida där användare kan skapa ett konto, jag använder CreateUserWizard-funktionaliteten i asp.net (vb).
Nu är det så att jag vill ha ett första steg där användare måste kyssa i en checkbox (godkänna avtal) för att kunna ta sig i vidare i processen.
<asp:TemplatedWizardStep ID="CreateUserWizardStep0" runat="server" Title="Steg 1">
<ContentTemplate>
Regler för nyttjande av denna tjänst.<br />
Följande regler måste godkännas innan vidare åtgärder kan vidas.<br />
<br />
</ContentTemplate>
<CustomNavigationTemplate>
<asp:CheckBox ID="CheckBox1" runat="server" Text="Jag godkänner avtalet:" OnCheckedChanged="CheckBox1_CheckedChanged" />
<asp:Button ID="StepNextButton" runat="server" CommandName="MoveNext" Text="Nästa" Visible="True" />
</CustomNavigationTemplate>
</asp:TemplatedWizardStep>
och i .vb-filen (Detta är jag mkt osäker på)
Protected Sub CheckBox1_CheckedChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
Dim CheckBox1 As CheckBox
CheckBox1 = CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("CheckBox1"), CheckBox)
Dim StartNextButton1 As Button
StartNextButton1 = CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("StartNextButton"), Button)
StartNextButton1.Visible = CheckBox1.Checked
End Sub
Hoppas nån kan hjälpa mig med detta.
Tack på förhand!Sv: Gömma Button tills checkbox är ikryssad
Protected Sub CheckBox1_CheckedChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
Dim StartNextButton1 As Button
StartNextButton1 = CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("StartNextButton"), Button)
StartNextButton1.Visible = Not StartNextButton1.Visible
End Sub
Notera att du också måste gömma "StartNextButton" vid initieringen av formuläret för att uppnå önskat resultat.