Hej! Det är tyvärr inte möjligt att göra det vad jag vet. Av misstag råkade jag lääga in en exe från debug configuration i målsystemet. Den skall ju enligt uppgift inte gå att köra utan IDE:t men det fungerade utmärkt. Den information är (precis som du upptäckt) lagrad i pdb-filerna, så dessa filer måste med ut på din produktions server. Det innebär givetviss en viss overhead att ha med dem, men fördelarna vid felsökning överväger denna eventulla prestandförlust med råga.Skriv ut radnummer under skarp körning (ej debug)
Jag använder My.Application.Log.WriteException(...) i VS.NET 2005 för att skriva ut ohanterade undantag (om man nu använder den något obskyra direktöversättningen).
Jag skulle vilja skriva ut radnumret på den metod eller plats i koden som genererade undantaget. Är det möjligt?
Jag vet att man får detta ur StackTrace när man kör under debuggern i IDE:t, men nu pratar jag om skarp körning på "kundens" maskin då ingen debugger är ansluten.
Mvh/
MagnusSv: Skriv ut radnummer under skarp körning (ej debug)
Sv:Skriv ut radnummer under skarp körning (ej debug)
I min logg där jag skriver exceptions med radinfo kom radinfot dock inte med.
Då provade jag att även lägga med pdb-filen och si, då var även radinfo med.
Nu inbjuder väl detta till reversed engineering men det är tydligen inte så besvärligt ändå i .net.
Däremot var prestanda märkbart sämre i min applikation i alla fall, med debug-exen.Sv: Skriv ut radnummer under skarp körning (ej debug)
Nu är det även så att du kan generera dessa pdb-filer fast du väljer att kompilera till release mode, vilket ökar prestandan lite ifrån debug-mode.
Vet att det fungerade i 2003 har inte hittat samma funktion i 2005 än, men det hittar jag säkert när jag väl kommer så jag måste lägga mitt projekt i produktion.
- M