Vårt projekt börjar få lite för mycket duplicerad kod och det är nått jag inte gillar. <code> Jo men istället för att skriva duplicerad kod som att kolla om den finns i cachen, och seden sätta den så kan man ha en Controller i Vyn som kollar om objektet är cachat om inte så kontakter den Controllern i Backend som returnerar från databas.... Du får se till att i alla anrop till din Cache-hanterar så skickar anroparen (som förmodligen befiner sig på en sida) med Page.Context, dvs HttpContext. Från denna kan du sedan nå cachen. Se bara till att inte spara undan denna HttpContext efterom den kan ha förändrats till nästa request. Jo så kan man göra, men helst ville jag typ bara ha en metodCache i egen klass?
Vill lägga en Klass under App_Code som hanterar all cachning
Hur får man en klass som inte är Page att hantera en Cache instance som är kopplad till HttpApplikationen?
/AndersSv: Cache i egen klass?
"Vårt projekt börjar få lite för mycket duplicerad kod och det är nått jag inte gillar."
</code>
Hur menar du att man löser detta genom cachning?
För att kunna använda dig av cachningsfunktionerna måste du använda ett HttpContext-object, förslagsvis HttpContext.Current.Sv:Cache i egen klass?
Snygg lösning och ingen duplicerad kod för cachningen... Men hur använder man cache-objektet utan att befinns sig en Page klass?
/AndersSv: Cache i egen klass?
/AndreasSv:Cache i egen klass?
<code>
CacheHandler.CacheArticle(int articleId);
</code>
min din läsning måste jag ha typ
<code>
CacheHandler.CacheArticle(Cache, int articleId);
</code>
men det kanske är enda sättet?