Jag har en Gridview där jag listar upp projekt. Jag har lagt in ett fält i databasen som heter IsPublic som ska bestämma om projektet ska visas på den publika sajten eller endast i intranätet. Just nu är IsPublic av typen nvarchar och har hårdkodade värden som "YES" eller "NO". Löste det själv genom att anropa en funktion som sätter checked till true eller false beroende på värdet från databasen sen fick jag skriva om rowupdate eventet så att den skickar med rätt updateparameter till databasen vid update.Checkbox i Gridview
Nu skulle jag vilja ha med den i min gridview så att man kan ställa om flaggan. Så här ser det ut nu:
<code><asp:TemplateField HeaderText="Public" SortExpression="Public">
<EditItemTemplate>
<asp:TextBox ID="txtIsPublic" runat="server" Text='<%# Bind("IsPublic") %>'></asp:TextBox>
</EditItemTemplate>
<ItemTemplate>
<asp:Label ID="lblIsPublic" runat="server" Text='<%# Bind("IsPublic") %>'></asp:Label>
</ItemTemplate>
</asp:TemplateField></code>
Detta fungerar men jag skulle istället för att ha ett textfält i EditItemTemplate, ha en checkbox istället. Någon som kan hjälpa mig med detta? Jag har sökt på google men inte hittat något riktigt bra exempel för det jag försöker åstadkomma.Sv: Checkbox i Gridview