Har byggt en meny i VS2005 (asp:Menu...). I javascriptet ska du använda händelsen "onClick" istället för "onMouseover". Jo. Har sökt som en google-tok...tror jag missar nått väldigt elementärt enkelt här... *desperat bump* Hej! Hej, Tack för svaren. Jag hittade detta i VS inbyggda hjälp under rubriken Walkthrough: Controlling ASP.NET Menus Programmatically.Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Menyn aktiveras/öppnas ju "default" när man för musen över den (dvs. en onmouseover javascript grej).
Men hur får man den att öppnas vid musklick (onclick) istället?Sv: Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Sv:Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Men när man bygger menyn på detta sätt så görs det med en "wizard", dvs man skiver inte en enda rad kod själv eftersom VS2005 skapar alla javascript med mera själv. Hela klabbet (html, javascript,css etc) skapas ju sedan när man kör sidan. Den lägger ju onmouse-over events på exempelvis alla <td> taggar som tillhör menyn. Skapas ju även javascript filer (typ WebResource.axd.....) när sidan körs.
Hur och var kan man editera javascriptet som skall skapas eller ändra så att onclick event sätts istället för onmouseover?Sv: Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Är det verkligen ingen som kan hinta om hur man får menyn (Asp:Menu Item) att öppna sig på ett "onclick" instället för en "onmouseover"???Sv:Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Finns det verkligen ingen som hjälpa till?!?
Resten av utvecklingen går bra, så jäkla trist att man skall brottas med ett GUI problem.Sv: Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Jag deltog i ett projekt där man ville åstadkomma samma sak som du. Den som kollade upp detta hittade ingen lösning på Microsofts komponent. Istället köptes en meny-komponent in från Rad Controls som vi använde.
http://www.telerik.com/products/aspnet/controls/menu/overview.aspx
Den köpta komponenten hade också flera andra fördelar, minns dock ej vad dessa bestod i.Sv:Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Du skulle väl kunna bygga navigationen via nästlade repeaters istället?
Alternativt att du skapade en egen Menu-kontroll som ärver från Menu och skapar din egna output?
/mSv: Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
Jag fick bygga en egen "menyklass" för att skapa en meny med vettigt html/javascript/css output.
Mycke jobb för lite socker...skönt att den går att återanvända.Sv:Öppna meny med 'onclick' istället för 'onmouseover' (asp:Menu)...
ms-help://MS.VSCC.v80/MS.MSDN.v80/MS.VisualStudio.v80.en/dv_vwdcon/html/92cd3457-59aa-4a7e-b6c2-0deb2fa37a2d.htm
Det kanske kan vara något?