Har ett problem med att min web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket. Använder du javascript? Inget javascript och inga speciella kontroller. Inga som kräver att återposta iaf :( Sätt autowireupevent=false på page directive Jo, ser inte bättre ut. Men som jag nämnde tidigare så kan jag inte trigga några events när jag klickar runt med den rackarn satt till false. Jag har en master page med linkbuttons som helt lägger av. Finns tydligen inga genvägar utan får göra om göra rätt. hmmm... OnInit måste ju deklareras och konsumera händelser för att detta ska fungera om autoeventwireup = false eller? jag tetsar i morgon. Exakt när får du dubbelpostback? Jag hade själv samma problem för ett bra tag sedan. Detta löste mitt problem då: Jag får detta när jag klickar på linkbuttons som är satta likt en meny på min master page och som navigerar mig till olika sidor. Dessa sidor jag kommer till triggar page_load två gånger. Som sagt så har jag AutoeventWireUp = "true" och överallt jag kommer på nätet när jag söker på detta problem så pekas den rackarn ut som boven. Jag ska bygga om så jag nyttjar OnInit så får vi se vad som händer. Tack för visatt intresse, jag återkommer med resultat efter påsk :) Resultatet av att stänga av AutoeventWireUp och satsa på att konsumera händelserna i OnInit resulterar i att bara en page_load per sida körs, kanoon!!!!! det är bara det att på sidorna finns det griddar som har buttons för varje rad och har svarat på itemcommand event varje gång jag klickat. Tror ni den funkar nu?.... NÄ!! och inte i fasiken går det att pilla till det på någe sätt med att typ ange: Gridden på sidan hade prerender = page_load satt i design view och jag missade det helt. därför dubbla postback. jag tog bort den och kör nu med att delegera mina event i OnInit och har AutoeventWireUp = false och allt fungerar perfekt.web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
PageLoad på sidan körs alltså två gånger istället för en och det resulterar dubbla frågor mot databasen vilket jag vill förhindra.
Jag använder en masterpage och måste köra autoEventWireUp = "true" då detta krävs för att jag ska kunna fånga dom händelser som sker när jag klickar runt på sidan.
Hur får jag bort denna rundtrip mot server och varför inträffar den.
Är det någon där ute som har nånting att tillägga så blir jag väldigt tacksam.
/SSv: web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
Använder du någon sopeciell kontroll på sidan m.m?
mvh JohanSv:web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
Sv: web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>Sv:web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
Kan du inte debuga o se vart av alla metoder och event sidan verkar ladda om sig?
Låter mkt mysko. Vet dock att det finns/fanns en bugg om man använde en linkbutton i en
grid då denna gjorde två postback. Nu är inte min blog igång pga datorproblem annars hade jag
en post om detta där. Men verkar inte som du nyttjar den?
Mvh Johan
Ps. Klistra gärna in lite kod om du vill. Ds.Sv:web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
http://www.tech-archive.net/Archive/DotNet/microsoft.public.dotnet.framework.aspnet/2004-08/4155.htmlSv: web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
Här har jag en länk som på ett bra sätt beskrev problemet och gav exempel på hur detta uppkommer.
http://www.webswapp.com/codesamples/aspnet20/autoeventwireup/default.aspxSv:web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.
protected override void OnInit (EventArgs e)
{
DataGridRegistrations.ItemCommand += new DataGridCommandEventHandler(DataGridRegistrations_ItemCommand);
}
blir sååå tröttt!!!Sv: web sida (ASP.NET 2.0) återpostar sig automatisk en gång för mycket.