I min masterpage har jag en inloggning och en sökfuntkion nån som vet hur man fixar detta? Kunden kommer aldrig släppa genom detta genom acceptanstestet... Skulle väl kunna gissa att javascriptet som du lägger till förstör det som ASP.NET lägger till för valideringsgrupper och sånt. Kanske ska titta på att använda dig av defaultbutton-funktionaliteten som finns nu i 2.0 istället för att lägga till nåt manuellt. Scott Guthrie förklarar det rätt så bra här: http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/08/04/421647.aspx tackar.. funkar halvbra dock.. Ja det verkar faktiskt som att du kan ha hittat en bugg där, jag har iaf lyckats återskapa problemet hos mig också. Kanske skulle skicka in till nån MSDN newsgroup och se vad folk säger där?Problem med validation groups och masterpage
Båda har en egen validation group med sökningen har ingen validator control
Jag har ett javascript i textboxen för sökningen för annars triggar loginens event, javascritet för söktextboxen ser ut såhär
<code>
searchBox.Attributes.Add("onkeypress", string.Format(@"javascript:if (event.keyCode == 13) __doPostBack('{0}','')", searchButton.UniqueID));
</code>
Det funkar evenent triggas och sökningen görs, problemet är att validator kontrollerna för login triggas på clientside och det ser inte så snyggt ut att felmedelandet kommer upp för inloggning när man trycker enter i textboxen för sökning :(
Hur lösa?
Mvh AndersSv: Problem med validation groups och masterpage
Sv: Problem med validation groups och masterpage
Mvh
/MartinSv:Problem med validation groups och masterpage
Om jag har två paneler med två submit knappar i master page content
Och ser tilla att den ena submit knappens controller inte validerar och sedan går till den andra panelen och submittar den så kommer inte rätt submit köras (det blir den första på formet)
Bugg i asp.net 2.0?
edit: klickar jag på submit knappen funkar det.. det är bara om man trycker enter i en textbox som fel event triggas serverside...
edit: aha, hitta felet.. men vet inte hur jag ska fixa det.. Trycker du enter en gång i en textbox så triggas client validatorn och den säger vilka fält som måste fyllas i.. Trycker jag igen så skiter den att validera och postbackar.. fast det är inte rätt submit som triggas utan det är den första den stöter på (inloggnings submiten)
sjuk bugg?Sv: Problem med validation groups och masterpage