Tjena! Det är dumt att begränsa antalet efter IP nummer. Dessa är inte unika för en viss person och därmed stoppar det ingen. Många sitter med dynamiska IP adresser och det innebär att dessa alltid kommer att kunna registrera flera konton från en och samma dator. Något som kan vara värt att tänka på är att folk kanske surfar via arbetet och då används företagets ip adress som kan vara gemensam för väldigt många.3 medlemar (MAX)
Håller på och programmerar lite för mig själv.
Har nu gort så man kan bli medlem men man gillar ju inte att samma medlem reggar sig flera gånger. Så vill sätta en gräns vid 3st per IP. Hur gör man det på lättaste sätt ?
Jag har även gjort ett forum och allt fungerar perfekt där. Eller inget kan bli perfekt utan allting kan bli bättre. Så jag lade in ett forumsök som fungerar men nu vill jag att det även ska stå "xst inlägg hittades". Hur gör jag det ? Alltså räknar hur många inlägg som hittats.Sv: 3 medlemar (MAX)
Jag förstår inte riktigt problemet, är det verkligen så många som registrerar sig bara för att det är kul?
Nä, tycker du ska glömma din dröm att ha det "perfekta systemet" där en person helt omöjligt kan registrera sig flera gånger.
Ett tips är att kräva en e-post adress och skicka registreringsuppgifter dit innan de kan logga in och efter en bestämd tid plocka bort kontot om det inte är bekräftat. Ofta har folk inte så hemskt många adresser och detta är nog det effektivaste sättet att hindra att en person registrerar sig mer än en gång.Sv: 3 medlemar (MAX)
PÅ