Håller på att utveckla en asp.net-applikation som använder ett dll i 'native code', 'unmanaged code', gjort i vb6. att jobba med COM interop är aldrig roligt... Tack för ditt svar Patrik.Minnes-problem i webb-applikation
När man har kört webb-applikatioen en stund och anropat ovanstående dll ett antal gånger, så får jag något minnesfel, 'Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt.' Enda sättet att få applikationen att fungera igen är att starta om IIS:en.
Finns det alternativa lösningar istället för den jag valt, eller har ni några förslag på vart jag kan läsa mer om detta problem.Sv: Minnes-problem i webb-applikation
En sak som du kan prova är att du ser till att på alla ställen där du använder dig av COM komponenter ropar på Marshal.ReleaseComObject(vb6objektet) innan vb6objektet försvinner out of scope (lämnar den lokala exekveringsscopet eller sätter den till null/nothing).
Händer det här när servern idlar eller när du kör en viss funktion inne i vb6 komponenten?Sv:Minnes-problem i webb-applikation
Jag skall testa det du föreslår.
Minnesfelet uppstår inte när servern idlar, utan när jag använder/anropar vb6-dll:et.