Om man läser här: http://www.w3schools.com/tags/tag_div.asp ser man att divvar kan ha dessa event: Kanske inte så enkelt. Java kan inte hjälpa dig. Använd JavaScript i stället! Givetvis medade jag också script - JavaScript. Men hur? Om din grid är en "custom control" vill du förmodligen hantera klickhändelsen i din kontroll och inte i Web-formuläret som använder kontrollen. I så fall tror jag att du skall ta en titt på ICallbackEventHandler.Generera ett "button-click" vid click på en div.
Jag har trixat ihop en egen grid. Tänkte krydda den med en funtion där man kan klicka på en rad och då generera ett "button-click". Varje rad i min grid är en div.
Är det möjligt via tex java och hur skulle det kunna lösas?Sv: Generera ett "button-click" vid click på en div.
onclick, ondblclick, onmousedown, onmouseup, onmouseover, onmousemove, onmouseout, onkeypress, onkeydown, onkeyup.
något i denna stil borde då fungera(otestat):
<div name="divven" id="divven" onclick="startRequest()" />
startRequest är då namnet på din javascript funktion.Sv:Generera ett "button-click" vid click på en div.
Ett button click fångar jag upp tex så här :
<code>
Protected Sub btLagra_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btLagra.Click
Min kod ....
End Sub
</code>
När jag klickar på min div vill jag kunna fånga upp click eventet och köra min kod. Och då krävs det nog lite kraftigare java men hur?Sv: Generera ett "button-click" vid click på en div.
Sv:Generera ett "button-click" vid click på en div.
Sv: Generera ett "button-click" vid click på en div.