Ska börja utveckla en webbapplikation för en kund. All data ska hämtas fån deras affärsystem Pyramid. Tanken är att jag ska be deras tekniker fixa en xml-fil/IIS som vår applikation kan läsa av 1ggr/dygn. Letar just efter samma sak. Dock nästan exakt ett år senare än dig... tänkte höra om du hittade nåt? Det jag är ute efter är ett sätt att få ut kundregister och lager med jämna mellanrum från pyramid. Även att kunna importera är intressant, men det antar jag att man får göra med modulen Pyramid Importrutiner. Jag tycker du ska fundera i lite nya banor. Att kopiera över ett kundregister från system A för att lagra det i System B på ett sådant sätt att system B kan tillgodogöra sig kunddata, är den vanligaste lösning, och tyvärr den sämsta. Tänk om du skulle kunna bygga någon form av mellansystem, så att när ditt program i system B behöver data om kund 4711, så sänds en förfrågan över till system A och du får önskade data i retur. Du får på det sättet alltid riktiga, aktuella data och behöver inga rutiner för att uppdatera ditt kundregister i system B.Dataöverföring via xml från affärsystem, pyramid och liknande?
Finns det andra sätt att lösa detta på? Hur brukar ni göra när det gäller läsa data från affärsystem till er applikation? Tacksam för synpunkter,lösningar tips :) Hittade du nåt?
Sv: Hittade du nåt?
/Fim Wästberg