Jag har några dropdownlistor med väldigt många värden. För att snabbt hitta i dom kan man trycka på ex f-tangenten för att gå till första posten som börjar med f. Det funkar inte med åäö. Är det ett känt fel eller är det jag som gjort nåt fel? Om felet inte ligger hos mig, går det att lösa? Låter mer som det ligger i webbläsaren än i ASP.Net. Är det bara i IE problemet finns eller är det även i andra, såsom Firefox? Har jag inte tänkt på att kolla, jobbet tvingar oss att använda IE där problemet finns, i Firefox, som jag kör hemma, funkar det. I IE 7 har dom dock löst det så det är väl bara att vänta på att jobbet uppgraderar. Är det inte dålig användarvänlighet att fylla dropdownlistor med alldeles för många värden? Jo jag håller faktiskt med dig om detta men nu är det så att det är slutanvändarna som själv valt denna lösning. Jag hade hellre använt en textbox med sökfunktion men det var för jobbigt att använda tangentbordet när man kunde använda musen. Om användarna heller använder musen än tangentbordet så är det väl egentligen inget problem att ÅÄÖ inte fungerar? =) Även om användarna är musmänniskor använder jag helst tangentbordet och frågan gällde egentligen felet som sådant, inte specifikt i denna applikationen. http://ajax.asp.net/ajaxtoolkit/ListSearch/ListSearch.aspxProblem med dropdownlist och åäö
Sv: Problem med dropdownlist och åäö
Sv:Problem med dropdownlist och åäö
Sv:Problem med dropdownlist och åäö
Hur som helst, kan man inte fånga upp ÅÄÖ med ett javascript och sen scrolla till rätt bokstav i mha scriptet?
ThomasSv:Problem med dropdownlist och åäö
Fånga upp ÅÄÖ med javascript.....näe, där siktar du över min kompetensnivå.Sv: Problem med dropdownlist och åäö
Har inte testat med åäö, men med den droplisten får du båda funktionaliteterna i samma veva, både att dom kan skriva och ha droplisten
Kräver iofs AJAX installerat på servern, vet inte om du har eller får det, men lägger in det som ett tips som du kanske kan testa.