Jag kör Cdate("2001-01-01 15:00") och får fel enligt rubrik. Dock ska detta vara helt OK att göra och felet uppstår på typ 1 dator, fungerar flera 100 andra. Har du kollat att datorn är inställd på 24-timmars visning av tiden? Låter annars som en trolig orsak. Hej. Problem löst.System.InvalidCastException: Conversion from string "ett datum" to date is not v
Mönstret som jag ser är att det är endast klockslag senaste än 12:00 som blir fel. Alltså 08:00 ok, 11:41 OK, 15:01 fel, 18:10 fel...
Eng Windows XP, datuminställningar på svensk standard. yyyy-MM-dd HH:mm:ss
Jag hittar inget o kan inte återkskapa på en liknade dator. Kan det vara en BETA av frameworket som förstör?
/RaymondSv: System.InvalidCastException: Conversion from string "ett datum" to date is n
/JohanSv:System.InvalidCastException: Conversion from string "ett datum" to date is n
Tidformatet är HH:mm:ss. HH betyder 24-timmars. hh hade betytt 12-timmars. Kan fortfarande inte återskapa. Kan det finns fler ställen att ändra detta på...
/RaymondSv: System.InvalidCastException: Conversion from string "ett datum" to date is n
Du har inställningar helt enligt Svensk standard men du lägger på eftermiddagssymbol PM. Då uppstår felet... Problemet löst!
/R