Hej, sitter med följande: Med Triggers (kan definieras efter din ContentTemplate) kan du se till så att kontroller utanför en UpdatePanel "triggar" uppdateringar. Du kan också köra dinUpdatePanel.Update() för att "tvinga" fram en uppdatering av en UpdatePanel. Jo, den delen är löst, tror det var min förklaring som var dålig.. :) Japp, komponenten ligger utanför updatepaneln. Komponenten visar info från en databas, timern kollar om uppgifterna som visas har ändrats. Om uppgifterna har ändrats skall komponenten uppdateras. Du måste ha komponenten inom updatepanel. Håller på med en liknande sak just nu: Ok, komponenten stödjer för tillfället inte att köras i en updatepanel.Posta formulär från updatepanel
Sidan innehåller en komponent som laddar ett schema i en köpt komponent.
I en updatepanel så kollar jag med jämna mellanrum om datan som ligger bakom schemat har ändrats med hjälp av en timer.
Om datan har ändrats vill jag köra funktionen som bygger upp schemat men som jag förstår det kan jag inte köra funktioner utanför min updatepanel. Hur kan jag lösa så att jag antingen submitar formuläret eller kör funktionen som uppdaterar sidan?
/FredrikSv: Posta formulär från updatepanel
Sv:Posta formulär från updatepanel
pseudo-kod:
<code>
<aspx>
<form1>
<updatepanel>
<timer>
</updatepanel>
<formulärfält>
<Knapp>
<komponent>
</form1
</aspx>
</code>
Komponenten uppdateras på lite olika sätt genom funktionen BuildSchedule, bl a genom att knappen kör funktionen "BuildSchedule", då funkar det, men; om koden som exekveras av Timer1 kör funktionen "BuildSchedule" så uppdateras inte komponenten.Sv:Posta formulär från updatepanel
Sv: Posta formulär från updatepanel
<code>
<asp:Timer ID="Timer1" runat="server" Interval="10000" OnTick="Timer1_Tick" />
<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server" UpdateMode="Conditional">
<Triggers><asp:AsyncPostBackTrigger ControlID="Timer1" /></Triggers>
<ContentTemplate>
<asp:Label ID="Label1" runat="server" />
<br /><br /><br /><br />
<asp:Label ID="Label2" runat="server" />
<br /><br /><br /><br />
<asp:Label ID="Label3" runat="server" />
<asp:Table ID="Table1" runat="server" />