Om en klient påbörjar en kodkörning på servern och sedan av någon anledning stänger av webläsaren fortsätter då kodkörningen tills den är klar? Du borde kunna använda Response.IsClientConnected för att kontrollera detta och ev. avbryta körningen. Jag har inte testat och sett om det har avsett effekt, men enligt beskrivningen verkar det så: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.httpresponse.isclientconnected(VS.71).aspx Mitt behov är bara att det som är påbörjat inte avslutas för att klienten försvinner. Hej, Webbservern får inget direkt meddelande om när klientbrowsern stängs. Alla webbapplikationer är per design "loosely connected". Webbservern har ingen aning om vad som händer på klientsidan mellan requests. Därav livscykeln för ASP.NET-sidor som skapas/dör vid varje request. Nej den fortsätter tills den exekverat klart. Jag har för mig att HttpContext-objektet försvinner när sessionen dör vilket också borde innebära att kodexekveringen avbryts? I annat fall skulle ju en låst tråd (exempelvis en evig loop) förbli låst tills dess att ASP.NET-processen startas om? Hur är det med Timeout värden på requesten då? Är det månne inte så att alla förfrågningar som kör längre än maximala timeout, vanligtvis 90 sekunder, avbryts? Detta förhindrar ju oändliga loopar...Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
Sv: Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
/JohanSv:Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
Sv: Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
oj, detta var bara .NET...Sv: Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
Din kod fortsätter således! :) Åtminstone tills dess att sessionen avslutas.Sv:Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
Så länge tråden har jobb att göra och inte ASP.NET processen startas om så kommer den att exekvera kod. Sessionen är bara ett tidsbestämt objekt i din request, den äger inte din request.Sv: Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
Eller skriver jag för sent på kvällen så att jag inte tänker klart? :)Sv:Fortsätter kodkörning på servern om användaren stänger av webläsaren?
Detta innebär att om det man vill köra inte får ta längre än timeout tiden.
Om man vill vara säker på att det körs klart kan man kanske slänga in den i en egen tråd? Har sett exempel på nätet hur man gör, kan det inte utantill nu.