Ska skapa ett xml dokument och lägga in noder från ett annat i det nya Har du testat köra Clone, alternativt CloneNode, funktionen i XMLNode objektet? hejsan. Har du provat CloneNode funktionen då? Exentuellt CloneNode(True)... Provade båda.. FIck felmedelandet ovan citat http://www.w3.org/DOM/faq.htmlAppenda XmlNode från annat dok?
Har laddad laddat in det nya dokumentet i ett XmlDokument och det andra dokumenetat i ett annat XmlDokukement. Jag gör sedan xmlDoc.SelectNodes() på det som jag vill få.
Sedan foreachar jag genom den NodeLista som SelectNodes() returnerar och appander den till det nya xmldokmnete, men då får jag
"Noden som ska infogas är från en annan dokumentkontext"
Hur gör man detta bäst?Sv: Appenda XmlNode från annat dok?
Detta ska du i så fall troligen göra och lägga till en ny kopia i det andra XmlDokumentet.Sv:Appenda XmlNode från annat dok?
Jag har provat xmlnode.AppendChild(newnode.Clone());
funkar ej..Sv: Appenda XmlNode från annat dok?
Om det inte fungerar, vad får du för felmeddelande eller vad är det som inte sker?Sv:Appenda XmlNode från annat dok?
"Noden som ska infogas är från en annan dokumentkontext" Sv: Appenda XmlNode från annat dok?
<b>How can I copy a node or subtree from one document to another?
DOM Level 2 defines an importNode() method that performs this operation. It is up to the implementation to do this in a standard way that works across implementations or in a more efficient way that uses knowledge of that implementation's data structures. If you're working with a Level 1 DOM, you have to copy the content manually.</b>