Hej! Jobbar på ett förlag och tänkte göra en portal för alla tidningarna. Skulle gärna vilja ha lite extrafunktioner och inte bara länkar till de olika tidningarna o.d. Hej Lars! Ok, om jag säger så här då: Till vad används webpart när det gäller portaler mer än som "gimmick". Framförallt för att göra det möjligt för användare att "personalisera" sin sida, både med avseende på innehåll och layout. Webpart är ett tänk som handlar om att skriva färdiga små produkter som kan användas företrädesvis i Microsoft sharepoint men med vs2005 också till större del för webbsidor. En webpart är lite åt de gamla active-x kontrollerna som man hade och drog in på sidan, helt färdig modul som du kunde köpa eller bygga för att återanvända på många sidor. Jag vet inte hur mycket webparts spritt sig för de som bygger webbsidor än, de har blivit bättre från 2003 till 2005 men inte 100% enligt mitt tycke. Bygga portal
Det finns ju mycket nya finnesser i Asp.net 2.0, som t.ex. webbparts, men har man nytta av det i praktiken?
Vill gärna ha tips och kanske någon länk.Sv: Bygga portal
Blir nästan omöjligt att besvara/kommentera utan en specifik beskrivning av de krav/önskemål som finns...Sv:Bygga portal
Sv: Bygga portal
Sv:Bygga portal