Någon som vet hur man löser problemet med att använda ssl för mailsettings i web.config? Jag hittade ett sätt att komma runt detta ifall någon annan skulle behöva veta. Stämmer, det kallas "network credentials". Du kan använda samma teknik om du vill gå till en sida som kräver inloggning men vill inte att programmet skall logga in.. Då kan du göra samma typ av anrop genom att skicka med dig ett användarkonto som du normalt hade loggat in på.ssl för mailsettings i web.config
Jag använder asp.net 2.0 och de inbyggda Login kontrollerna.
Jag använder Password Recovery kontrollen vilket fungerade utmärkt innan jag bytte till en mailserver som kräver ssl.Sv: ssl för mailsettings i web.config
I metoden SendingMail kan man skapa ett eget anrop till smtp och där använda ssl samt skicka mailet via e.Message. Sen får man avbryta det automatiska utskicket med e.Cancel
protected void PasswordRecovery1_SendingMail(object sender, MailMessageEventArgs e)
{
System.Net.Mail.SmtpClient smtp = new System.Net.Mail.SmtpClient("smtp.gmail.com");
smtp.Credentials = new System.Net.NetworkCredential("Användarnamn", "Lösenord");
smtp.Port = 587;
smtp.EnableSsl = true;
smtp.Send(e.Message);
e.Cancel = true;
}
Sv:ssl för mailsettings i web.config