Finns det något sätt man kan hämta upp den totala minnesmängden för cachen (System.Web.HttpContext.Current.Cache)? Totalt antal cacheobjekt är lätt att få fram men hur mycket minne dessa totalt vet jag inte riktigt hur man får fram. Någon som har några förslag? Låter inte som något optimaltsätt att mäta storleken på cachen, kanske dock det enklaste att få ett hum om storleken den blir dock inte exakt. Att serialisera till en binär fil kommer endast hjälpa dig att mäta <b>relativ</b> förändring, det duger dock inte som mått på cachen i ren storlek (antal bytes).Webb: Hämta den totala minnesmängden för cachen?
En tanke som jag hade var att man kanske skulle kunna serialisera ner alla cacheobjekt till en textfil och på så sätt få en lite känsla över minnesmängden. Vad tror ni om det?Sv: Webb: Hämta den totala minnesmängden för cachen?
Det enda sätt jag känner till är att använda windbg Tess Fernandez har beskrivit hur man kan göra i sin blog.
http://blogs.msdn.com/tess/archive/2006/01/26/517819.aspx
är det något du måste göra i realtid?Sv: Webb: Hämta den totala minnesmängden för cachen?
Finns det ingen räknare för cachen du kan använda i Performance Monitor?