Hej Har aldrig hört talas om någon som stöder versionshanteringssystem. Men behöver du verkligen det? Om du använder SVN eller liknande är det väl bara att ladda upp till webbservern från den "trunk" som har incheckad kod? och i så fall känner du till någon som tillhandahåller en sådan tjänst? (jag vill inte behöva drifta det hos mig, med ansvar att ta backup etc.) Jag menar att du inte behöver versionshantering på webbhotellet! :) Kompis, Hej, Kompis, Du får nog skilja på webhotell och hostad Subversion (det finns väl egentligen ingen anledning till att ha de på ett ställe annat än prismässigt?). Tack för tipsen, det är ngt i stil med cvsdude jag söker. Är det ingen som känner till ngt bolag som kör motsvarande sak i Sverige?Källkodshantering på webbhotell?
Är det någon som känner till något bra webbhotell som kör asp.net 2.0 / sql server (helst 2005 då) samt har stöd för remote källkodshantering á la cvs/subversion eller så?
Undrar
FaridSv: Källkodshantering på webbhotell?
Sv:Källkodshantering på webbhotell?
undrar
Versionshantering använder man i regel bara för det egna utvecklingsarbetet, sedan lägger man över förändringar (versioner) till webbhotellet genom att helt enkelt kopiera över filer dit.Sv:Källkodshantering på webbhotell?
Jag vet mycket väl vad versionshantering är. Det jag frågar efter är om någon vet någon som tillhandahåller detta som tjänst, så att jag och ett par polare skall kunna jobba ihop och kunna dela på källkod, samt säkerställa att inget av det vi gör går förlorat.
Utveckling görs lokalt men eftersom vi fysiskt inte sitter på samma plats och ingen av oss vill sätta upp en server med cvs/subersion/vss/u name it med ansvar för drift och backup så undrar jag om någon vet om man kan köpa den tjänsten någonstans ifrån.
Vänligen,
Sökte och fann detta http://cvsdude.com/ hur bra det är vet jag dock inte.Sv: Källkodshantering på webbhotell?
Blev väl lite förvirrad av det faktum att du prompt ville ha versionshantering på <b>webhotellet</b>. Det du pratar om är hostad VCS, ett exempel är: http://sourceforge.net/projects/webvcs
Det har dock inget med webhotellet att göra, sök på något i stil med web-based version control eller så för att hitta fler exempel.Sv:Källkodshantering på webbhotell?
Googla på "hosted subversion" så får du massor med träffar.
/AndreasSv: Källkodshantering på webbhotell?
För att köra Sourceforge så måste man väl lägga det under open source?
/F