Jag har byggt en webb app som snackat med sqlserver på en enskild server. När jag nu för över applikationen till en webserver kan jag inte nå databasen längre. Jag har ett domain konto som kör applikationen i anonumous access. Detta konto är angivet som login och user i databasen så jag ska kunna köra integrerad säkerhet. Jag har angett forms. Integrated Security innebär i detta fall att ASPNET-kontot försöker logga in i SQL server, och där är det vanligtvis inte behörigt (och det är ej rekommenderat att man gör så). Testa att lägga till följande rad i web.config Problemet var en kontroll som skapade ASPNETDB.mdf och varje gång jag skull logga in mot sidan så var det försök att skriva mot denna tramsfil som skapade felmeddelandet.Problem att nå MssqlServer 2000 med asp.net 2.0
Detta är felmeddelandet jag får:
An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)
servern tillåter remote connections för vi har andra apps som kör mot den.
Det är alltså samma database som jag agerar mot i både utveckling och vid deploy
Min connectionsträng ser ut så här:
<appSettings>
<add key="app1" value="Data Source=server01;Initial Catalog=db1; Integrated Security=SSPI;"/>
</appSettings>
Jag har IIS'n installerad på min workstation och jag kör där med samma inställningar, konto och web.config angivelser fungerar det utmärkt. Men så fort jag lägger ut den på en server så skiter det sig.
Snälla!! kan någon säga vad det är som saknas?!Sv: Problem att nå MssqlServer 2000 med asp.net 2.0
Ange i stället en explicit SQL-Login + lösenord, som har access till den aktuella databasen i servern.Sv:Problem att nå MssqlServer 2000 med asp.net 2.0
<identity impersonate="true" />
Då kommer applikationen att köra som det konto du angivit under anonymous-access.
Hoppas att det löser problemet.Sv: Problem att nå MssqlServer 2000 med asp.net 2.0
/stort tack för visat intresset :)