hej! ASP.NET fungerar lite annorlunda än gammal ASP gjorde. Du behöver inte registrera DLL filerna utan det är bara att tuta och köra. Nej precis, består chart-komponenten av en endast en (eller flera) .net-dll:er behövs ju inget reggas. Känner du till någon sådan komponent, gratis och gärna enkel att använda? Nå, här är en som jag hittade via en snabb sökning på Google: http://www.carlosag.net/Tools/WebChart/Default.aspx Jag har använt Carlos chartkomponent och den är helt klart bra. Telerik har några av de snyggare och mer lättanvända chartkomponenterna jag testat. www.telerik.comChart-komponent för asp.net
Nån som vet om det finns något sätt att få ut diagram på min asp.net-applikation utan att använda någon tredjeparts-komponent? Eftersom siten troligen kommer att flyttas från ett webhotell till ett annat så småningom vill jag inte bygga in oss i en viss komponent.
Eller finns det kanske någon bra gratiskomponent som inte behöver reggas på webservern utan bara läggas i min /bin-katalog och sedan tuta och köra!? Det vore förstås det bästa alternativet, det behöver inte vara någon märkvärdig komponent utan jag vill kunna göra något stapeldiagram och något tårtdiagram, 2d räcker fint.
mvh
HenrikSv: Chart-komponent för asp.net
Gällande "chart-komponent" känner jag inte till något, men det finns högst troligen. Men i och med att det är väldigt lätt att rita med .NET borde det inte vara svårt att själv skapa en funktion som ritar upp en chart på basen av vad man ger in till den.Sv:Chart-komponent för asp.net
Sv: Chart-komponent för asp.net
Hur bra den är vet jag dock inte, men leta så hittar du säkert andra också...Sv:Chart-komponent för asp.net
I ett annat projekt köpte vi in en komponent från Dundas som är ännu bättre, men kostar då en bra slant.
/RickardSv:Chart-komponent för asp.net
/Ted
www.tednyberg.com