Jag har skapat ett formulär med web controllen dropdownlist. Denna skulle jag vilja ändra style på t.ex bordercolor m.m. Om du skall byta färg på en dropdown skriver du lstRegister..BackColor = Drawing.Color.Cyan . Men skall du byta border är det enklare att du använder stylesheet. Ex lstRegister.cssClass = "lista" Tyvärr det vill sig inte.Skapa eget namespace
Som jag försår på microsofts hemsida kan man inte göra det direkt på denna web control utan får skapa en egen geon att skapa ett namespace med en custom controller i.
Eftersom jag är väldigt ny på .NET så skulle jag vilja veta hur man gör.
Var lägger man detta namespace m.m.
Lite har jag fått ut av microsoft sidan men inte allt.
Länken till microsoft är: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.dropdownlist.bordercolor(VS.71).aspx
Hoppas någon kan förklara detta för mig så jag kommer vidare.
Behöver även göra detta för checkbox men det borde lösa sig samtidigt.
Fråga 2:
Har skapat en form med web controlls där jag vill byta submit knappen mot en bild, eneklt trodde jag men jag får det inte att fungera.
Vill alltså byta <asp:Button mot en bild.
Stort tack på förhand.
Skulle heslt vilja ha ex. i VB....
/Classe AndskärSv: Skapa eget namespace
<code>
<style>
.lista {
Border: Solid 1px #c8c8c8;
}
</style>
<asp:Dropdownlist id="lstRegister" runat="Server" cssClass="lista" ...... />
</code>
På fråga två finns en kontroll som heter imagebutton och som har en egenskap som heter ImageURL där du anger sökvägen till din bild. Använd den istället för submit-knapp så blir det nog lättare.
Lycka tillSv:Skapa eget namespace
Funkar suveränt bra i Firefox men inte i Explorer....
Jag får grotta vidare.
Har upptäckt att IE 6.0 verkar krångla på vissa datorer, ibland fungerar det och ibland inte.
/Classe