Jag har en imagebuttom som ser ut som nedan: Du kan använda en egenskap som heter CommandArgument istället. Den kommer du sedan åt i din sub via e.CommandArgument. Tack för hjälpen, det löste mitt problem.Anrop av subrutin från imagebutton fungerar inte med medskickade värden
<asp:ImageButton id="SparaKnappar" class="ButtonSpara" OnClick="Button_SparaFordon('<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Dbid").ToString%>')" imageURL="../images/Button_SparaFordon.png" runat=server />
Värdet från DataBindern vill jag ha med mig till subrutinen och den ser ut så här:
Sub Button_SparaFordon(sender As Object, e As ImageClickEventArgs,DBID As String)
'div kommande kod
end sub
Nu vill det sig inte och jag får fel: The server tag is not well formed
Har prövat att bara skriva in ett värde istället för DataBinder men det vill inte heller.
Troligen gör jag en dundertabbe men jag ser den inte.
Har någon en ide?
/ClasseSv: Anrop av subrutin från imagebutton fungerar inte med medskickade värden
Behöver du skicka med ytterligare data kan du kommaseparera värden i CommandArgument, eller använda ytterligare en egenskap som heter CommandName.Sv:Anrop av subrutin från imagebutton fungerar inte med medskickade värden
/Classe