Hej, Är länken i första exemplet ens en giltlig länk? Tror inte webbläsaren skickar med parentesen utan tar bort den innan. Varför vill du över huvudtaget göra sådär? Jag har tyvärr inte så mycket val eftersom att jag inte kan styra över de externa iframesen. Varför kan du inte bara skicka med den där parentesen som en querystring? Att skicka med parantesen som en querystring är det som jag försöker, Jag hänger inte ännu heller riktigt med till 100%. Du har en iframe som du inte har kontroll över men som laddar in en sida du har kontroll över?Hämta URL precis som den visas i browsern?
I min site har jag externa iframes som pratar med varandra via en av mina sidor.
Dvs en länk i ena iframen reffrerrar en aspx sida hos mig, med massor av information på querystringen.
mitt problem är att jag måste komma åt hela url'n precis som den visas i browsern från "code behind"
Ingen av de sätt som jag hittills har testat gör det som jag vill utan det är alltid lite information borta.
request.rawUrl
request.url varianter fungerar inte
det enda settet jag hittills har fått rätt sträng är om jag går på request.urlreferrer.originalstring
men det fungerar bara i FF och är dessutom ingen stabil lösning.
exempel:
url som den visas i browsern:
http://minwebbsida.se(dithcqzmdbwoqe553bymue55)/sak/lista.aspx?Gw27UDttLdi8hN9zNCzuB76.....
länken som jag får via request.:
http://minwebbsida.se/sak/lista.aspx?Gw27UDttLdi8hN9zNCzuB76.....
Hur gör jag för att få tag på länken från code behind precis som den visas i det första exemplet?Sv: Hämta URL precis som den visas i browsern?
Sv:Hämta URL precis som den visas i browsern?
Det är långt ifrån en optimal lösning men det är de förutsättningar jag har.
dock så visas länken upp med parantesen intakt i browsern.
om jag öppnar ett nytt fönster och klipper in addressen till iframen direkt så
fungerar det om parantesen är med men inte utan.
Så något måste webbläsaren skicka med, och det är detta något som jag vill komma åt.Sv: Hämta URL precis som den visas i browsern?
Tycker du har en väldigt underlig lösning. Jag vet inte var webbläsaren gör med parentesen, och i mitt tycke är det konstigt att det ens fungerar med en parentes där.
Alla tester jag nu gjort gör att webbläsaren inte ens hittar domänen, så du får nog förklara lite bättre vad du egentligen pysslar med och vilka möjligheter du har till ändringar.Sv:Hämta URL precis som den visas i browsern?
Vad jag försöker göra är att jag har en iframe, som jag inte har någon/mycket lite kontroll över.
När jag trycker på en länk i iframen så körs ett javascript som som sätter parent location, dvs min site som innehåller iframen till www.minsida.se/sida.aspx?link="iframens url"
Men jag får inte med parantesten som jag behöver i querystringen från den url som som jag skickar med på querystringen.
Då jag inte har någon kontroll över iframen just nu, så vill jag ha tag på iframens address så som den visas om jag skulle öppna den i ett separat fönsterSv: Hämta URL precis som den visas i browsern?
Länkar i denna sida sätter parent.location med JavaScript. Var kommer parenteserna in?
Dessutom, varför skickar du med querystring som ?fjkffjk... och inte ?något=fjkffjk...
Du får väl ta med javascript och läga till "current url" i länken som en querystring. Tänk dock på att du ska köra "URLEncode", escape i JavaScript om jag inte kommer ihåg fel, på alla värden du skickar med i querystring.