Jag har byggt en webbaplikation i ASP.NET 2.0 där man har möjlighet att spara det man skapat till en Word-fil. Jag har Office 2003 på servern och det fungerar utan problem, men det går väldigt långsamt. Vill man spara sitt resultat till Excel eller PowerPoint så går det jämförelsevis många gånger snabbare. Någon som har erfarenhet av detta och som kanske har en lösning på det. Hur stort är worddokumentet som du sparar ( i kilobyte)? Någon kod att visa? Några exempel:Använda Word 2003 från ASP.NET 2.0-applikation
Sv: Använda Word 2003 från ASP.NET 2.0-applikation
Sv:Använda Word 2003 från ASP.NET 2.0-applikation
84 kB (ca 25 sek.)
246 kB (ca 50 sek.)
Det hela handlar om att skapa en rapport på enkät/undersökning, det skapas tabeller och läggs in grafik beroende på hur användaren valt att det ska se ut. Detta kan ju variera oerhört i storlek beroende på vika frågetyper man valt, hur många frågor som ingår m.m. Exempel 1 motsvarar en väldigt liten rapport, exempel 2 en liten/medelstor rapport. Jämför ovanstående med att skapa rapporten som PowerPoint: 3 sek. resp. 6 sek. Det tester jag gjort visar ganska genomgående på dubbla tiden. Och jag kan inte fatta varför det ska behöva skilja så mycket.